Sista special veckan av "klicker veckan" med glädje klick

I måndags åkte 3 st från min klass mot hässleholm och mot Agilityfabriken som ligger ca 10 min ifrån med buss.
För att spendera veckan med några från göteborg och lund realgymnasiena.
Suukko löper så hon fick tyvärr stanna hemma. Men jag fick låna en annan BC hane på 5 år som heter Jump.
Honom hade jag under träningarna och på exemenationen praktiska delen under torsdan och det gick super bra. 
Roligt och nervöst att träna med en ny hund och jag lärde mig massa under tiden jag hade honom.
Jag klarade exemenationen och fick mina diplom! Stolt över mig själv :) 
 
Under veckan fick vi lära oss mera om signalkontroll och alla stegen som medföljer för att få "Kontroll på galenskapen" provat och lärt mig att det är svårare än man tror och tar tid beroende på vad man tränar.
Sen har vi lärt oss mer om backlänges kjedning, hur vi kan dela upp det i olika del kjedor. Det funkar att kjedja det mesta inom träning och en väldigt hjälpsam tränings hjälp. Hundarna förstår det antingen direkt vad det går ut på eller så kan det ta några dagar innan hunden förstår helt och börjar fuska sig fram. 
Vi har fått lära oss mer om hur viktigt och bra kriterie planer och strukturer är. 
 Att det hjälper oss väldigt mycket, så vi fick göra egna och gör apå vovvarna vilket var väldigt roligt.
Sen har det såklrt hänt annat utanför träningarna, massa prat och diskutiner med dom andra.

Sen nästa tor-fredag är det Skol-sm och ska bli roligt att träffa på realarna från göteborg. Kör hårt och ha roligt!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SuukkoBandera

Vardagsliv med min Bordercolliemix Suukko, Vad vi gör och vad som händer.

RSS 2.0