Skol - Sm Munkagårdsgymnasiet 2016

Oj wow! Måste jag säga. Väldigt roligt att se alla tävla och hur de var innan start. Det gick väldigt bra för alla våra i deras starter även fast det inte vart placeringar. Stolt över klassen som var så duktiga och orkade. GRYMMA!!
 
Först åka bil i ca 6 timmar till ullared för att handla lite...hihi på torsdan. och sen åka in mot Munkagårdsgymnasiet vid tvååker för att äta och bli visade runt. Vi var väldigt slut och trötta med tanke på dom som körde...dom va nog tröttast! Men sen äntligen blev det att sova. Stugorna var så mysiga och härliga. Suukko skötte sig bra på vägen dit spydde inget med tnake på att hon max åkt 30 min - 1 timme. Sov efter vi passerat jönköping efter stopp. Liten bäbis rumpa!
 
 
Sen nästa dag frukost tidigt och vänta på samligt för rallyn, dom som tävlade sen gick jag vid min starttid (9:30 +) för att anmäla att man var där och banvandring. Jag tyckte att banan var väldigt rolig men några svåra svängar plus att det var blött. (hon skadade sig inte).
 
Hon nollade agility och TOG ALLA KONTAKTFÄLT så som vi försökt jobba på att hitta en lösning för att jag ska hinna med då hon gasar som bara den i alla kontakt fält. DET FUNKADE! Bra focus och bra hinder focus speceillt på slalomet.
VI klarade det på 33 sek, såg att två hade 30 sek men dom fick fel. SÅ vi blev 1a på agility loppet. Dock blev vi diskade i hopp loppet, tog om slalomet för hon tog fel, men blev diskad fär hon tog fel tunnel ingån som hon låste sig vid och ville inte ta om, försökte 2 ggr men funka inte. Men antingen går det bra eller skit :D Men vi hade ROOOOOLIGT!
Hon hade väldigt bra fokuse på agilitypplan även med så många runt och folk som stog och tittade fel även fast hon löper. Min lilla stjärna!
Och tackar alla som hjälpte till med Suukko, uppvärmning och att rasta ibland. Tack!
 
Lite bilder och vide (väldigt dålig kvalite på fb och youtube) men man ser att vi går iaf .
Suukko skötta sig jätte bra hela dage, skällde/morra mot max 3 personer. Annars var hon cool lugn och väldigt duktig. Går att avleda väldigt lätt så hon förstår att alla INTE kommer att hoppa över och vilja klappa. Därför gillar jag hundmänniskor ;) Haha ne men ni förstår. 

 
 
 
 
Bilderna är tagna av Amanda B och Joselin! 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SuukkoBandera

Vardagsliv med min Bordercolliemix Suukko, Vad vi gör och vad som händer.

RSS 2.0